Boldogságóra-2024 február- megküzdési stratégiák

A foglalkozást a „fal eltolás” stresszoldó gyakorlattal kezdtük. Három alkalommal 10 másodpercig úgy tettünk, mintha teljes erőből tolnánk a falat. Minden izmunk megfeszült, majd elernyedt. Ez a progresszív relaxáció alapja. Az ellazulás folyamatát automatikusan beindítja az agyban.

Megbeszéltük a megküzdés fogalmát és a megküzdési módszereket, melyekkel a stresszhelyzetekből ki tudunk lépni,illetve azokat meg tudjuk oldani. A közösen összegyűjtött stresszoldási módokat a gyerekek csoportmunkában plakátot készítettek, majd képeket gyűjtöttek a témához.Szófelhőt készítettek csoportmunkában.

Elolvastuk a havi témához kapcsolódó történetet és megfogalmaztuk a tanulságot.

Meghallgattuk a hónap dalát.

Figura Tünde, napközis nevelő

A február hónap boldogságórájának témája a megküzdési stratégiák voltak. Az 1-2. osztályosokkal sűrűn előkerül a testnevelés órákon ez a téma, hiszen előfordul, hogy egy-egy tanuló kezdetben bátortalankodva vág bele az új feladatba, majd félelmét leküzdve teljesíti azt, újabb sikereket elérve.
A közösség nagyon jól összekovácsolódott, az elfogadásra törekszünk, ez különösen összefonódott a mozgásos tevékenységekkel, hiszen a gyermekek készségesen segítik mozgásában akadályozott társukat.

A megküzdési stratégiák hónapjában a fogyatékossággal élő sportolók – parasportolók – kerültek a középpontba, hiszen február 22. a Magyar Parasport Napja. A tanulókkal beszélgettünk a különféle fogyatékossági típusokról, majd játékos feladatok kapcsán kipróbálhatták, hogy milyen nehézségekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapokban.

1. játék:
A tanulók körben helyezkedtek el. A bekötött szemű gyermek a kör közepén áll. Körben a gyermekek egy kulcscsomót adogatnak körbe nagyon óvatosan, halkan. A kör közepén álló személynek a hallására kell hagyatkozni, hogy kitalálja, hogy éppen merre jár a kulcscsomó.

2. játék:
Páros játék
Egy tanuló szemét bekötjük, majd a pályán 3 babzsákot helyezünk el szétszórva. A bekötött szemű tanuló kap egy segítő társat, aki csörgeti a kulcscsomót a babzsákok irányába. Így a kulcsok csörgése segíti a tanulót a babzsákok megtalálásában, a tájékozódásban.3. játék:
Taktilis érzékelés
A tanulók bekötött szemmel választanak egy nagy kosárból gyümölcsöket és zöldségeket. Ezeket tapintás útján kell azonosítaniuk.A boldogságóra hihetetlenül jó hangulatban telt, a gyermekek megfogalmazták, hogy milyen nehézségekkel kellett megbirkózniuk a feladatok elvégzése közben, milyen érzéseket váltott ki belőlük az, hogy nem láthattak semmit.

Boldog Aprók – Februári boldogságóra foglalkozás

A boldogóra foglalkozás témája február hónapban, a megküzdési stratégiák voltak. A témakörre hangolódva, körbeálltunk és meghallgattuk a hónap dalát. A dal szövegét követve megsimítottuk az arcunkat, a vállunkat, hogy érezzük saját magunk támogatását, önmagunk szeretetét. Ez a kedves gesztus mindenki arcára mosolyt csalt a csoportban. A téma folytatásaként megbeszéltük, hogy milyen nehézségek, kihívások fordulnak elő az életünkben és milyen fontos, hogy mindig pozitívan, megoldást keresve oldjuk meg őket, ha szükséges kérjünk segítséget tanárainktól, társainktól.

A sikeres megküzdéshez jó egészség is szükséges, ezért beszéltünk az egészséges táplálkozásról, elkészítettünk és felépítettünk egy táplálékpiramist, játszottunk az okos tányérral és egy röntgen pulóver segítségével eljátszottuk miként lesz egy falat gyümölcsből, a megküzdéshez energiát szolgáltató táplálék. A sok finomságról beszélgetés után, megemlékezve a torkos csütörtök hagyományáról, csoportunk elfogyasztott egy finom habos tortát.

A februári program végén, vidám kis csapatunk ismét meghallgatta és eljátszotta a hónap dalát.

Balogné Dévai Katalin, napközis nevelő

 

Óvoda

„A türelmetlen nyulacska” című mesének történetét bábok segítségével ismerték meg a gyermekek. Beszélgettünk arról, hogy a nyuszinak mi volt nehéz, milyen érzései lehettek a különböző helyzetekben, megoldási lehetőségeket gyűjtöttünk a negatív érzések feloldására, ötleteltünk a várakozási idő vidám, játékos eltöltésére.

A mesét újból elbábozták, ki-ki a választott szereplő bőrébe bújva.