Boldogságóra: Célok kitűzése és elérése-január

Célok kitűzése és elérése – 4. számú napközis csoport

A malomkörzés testmozgás alapú relaxációs gyakorlat után a „bizalmi dőlés” bizalomjátékkal a csoporton belüli bizalmat akartuk erősíteni.

Megbeszéltük a tanulók egyéni és a közösség csoportos közeli, távoli céljait.  Nagy csomagolópapíron elkészítették a gyerekek a fontosabb célokat tartalmazó labirintust.

A kézikönyv által ajánlott kép elemzésekor felhívtam a figyelmet a kitartó és a szorgalmas munkára a célok elérése érdekében.

Két másik foglalkozáson Az ifjú angyal és a Segíts rajtam! című történetek elolvasása, feldolgozása alkalmat adott az alaposabb, mélyebb beszélgetésre:

-Reálisak a céljaim? Hitelesek a céljaim?

-Mit kell tennem, hogy elérjem a céljaimat?

-Hogy tudom megvalósítani a kitűzött célokat?

-Szükséges-e olykor a céljaink felülvizsgálata és módosítása?

-Kik segíthetnek a céljaink megvalósításában?

-Miben tudnak mások segíteni a célok megvalósításában?

A hónap dalát meghallgattuk és közben relaxáltunk.

Figura Tünde napközis nevelő

 

A Célkitűzések hónapjában a 6. osztályos tanulókkal beszélgettünk az újévi szokásokról, a Szilveszterről. Ezt követően visszaemlékeztünk arra, hogy 1 évvel ezelőtt ilyenkor fogadalmakat tettünk, melyeket nem árultunk el egymásnak. Papírra vetettük gondolatainkat és egy borítékban őriztük 1 éven át. Eljött az ideje, hogy az előző évünket értékeljük, így kibontottuk a borítékokat és kielemeztük, hogy ki milyen fogadalmat tett, mennyire sikerült neki betartani az abban foglaltakat. A boldogságóra kiváló célt szolgált az ön-és társértékelésre, visszatekintettünk az elmúlt esztendőre, bizakodtunk a jövőben, új célokat tűztünk ki. Remek hangulatban telt az óra.

Január hónap: Célok kitűzése és elérése

Az 1 sz. napközis csoportban, első és második osztályos kisdiákjaimmal a januári boldogságóra foglalkozás kezdetén meghallgattuk a hónap dalát és közös tánccal hangolódtunk a foglalkozásra.

A folytatásban egy népmesét olvastam fel, melyben a szegény fiú céljait megvalósítja saját boldogságára és édesanyja örömére.

Következő blokkunkban, körbe ülve megbeszéltük a boldogságóra e havi témáját. A rövid-, a közép- és a hosszú távú célok jelentőségét, kereteit, tervezhetőségét. Példákat gyűjtöttünk az életünkből. Rövid távú céljaink közt fogalmazódott meg,hogy menjünk el a játszótérre, középtávú célként megszavaztuk, hogy szorgalmasan gyakoroljuk az olvasást, hogy a tanév vége előtt elmehessünk a városi könyvtárba könyvet kölcsönözni. Hosszú távú célok között a felnőttkori hivatások: kőműves, fodrász, műkörmös, rendőr, fogalmazódtak meg.

A megbeszélés után az asztalokhoz ülve mindenki lerajzolhatta az ő legfontosabb célját, vagy céljait.

Az elkészült rajzokat kitűztük a tanteremben.

A foglalkozás végén megvalósítottuk a csoport rövidtávú célját és együtt elmentünk a játszótérre, ami nagyon vidám kikapcsolódásnak bizonyult.

Balogné Dévai Katalin

napközis nevelő