Az optimizmus gyakorlása
Meghallgattuk a hónap dalát.
Az optimizmus témakörét az alapfogalmak megbeszélésével kezdtük. Mit jelent az optimizmus és a pesszimizmus? A mi életünkben hogy jelenik meg az optimizmus és a pesszimizmus? Mit tudok tenni, hogy rózsaszínben lássam a világot?
Megoldottuk a munkafüzet feladatát. A gyerekek csoportban dolgoztak. Az általuk összeolvasott mondatok tartalmát értelmeztük.
Elolvastuk a tankönyv által ajánlott történetet. Megbeszéltük a tanulságot.
A hónap dalával zártam a foglalkozást.
Figura Tünde
napközis nevelő
2022.10.26. Boldogság óra:
A tanulók nagyon várták a mai boldogság óra foglalkozást a napköziben, mert már délelőtt meglátták a kezemben az elmúlt alkalommal megismert kedves bábfigurákat.
A foglalkozás elején kétszer meghallgattuk a témaindító dalt és megtáncoltattuk a bábokat. A második lejátszásnál már a refrént is tudtuk együtt énekelni.
Amikor elfáradtunk, körbe ültünk és a megbeszéltük a pozitív gondolkodás fontosságát. A félig üres, félig tele pohárral szemléltettem az optimista nézőpontot. Megbeszéltük, hogy az üres pohárnak is örülnünk lehet, mert hiába van egy egész kancsó finom narancslevünk, ha nincs amibe szétosszuk és megigyuk. A ízletes szemléltető eszközt, a gyermekek jóízűen elfogyasztották a magyarázat végén.
A foglalkozás zárásaként elkészítettük a csoport optimizmus fáját. Nagy csomagoló papírra festett fára ragasztottuk a pozitív arckifejezéssel kifestett nagy faleveleinket. Lelkesen színeztek, rajzoltak, vágtak, ragasztottak a tanulók, majd boldogan fotózkodtak a színes plakáttal a foglalkozás végén.
Balogné Dévai Katalin /1.-2. osztály napközis nevelője